
استودیو شهر تبریز به پشتوانه مدیریت شهری 14 ساله شد؛
تقویت فرهنگ پاسخگویی به شهروندان تبریزی در برنامه رادیویی شهریمیز
استودیو شهر تبریز 6 شهریور 1386 افتتاح شد و فعالیت خود را با تولید و برنامه ها در قالب برنامه های فرهنگی، اجتماعی و خبری، از جمله برنامه شهریمیز که گفتگو محور است با پشتیبانی مدیریت شهری ادامه می دهد.
به گزارش تبریز فوری ، استودیو شهر تبریز زبان گویای شهرداری کلانشهر تبریز، صدای همدلی با شهروندان است که با پخش روزانه 40 دقیقه برنامه زنده و 20 دقیقه برنامه تولیدی به طور جدی به پیگیری مطالبات شهروندی میپردازد.
از ابتدای سال 113 روز بصورت زنده برنامه پخش شده که 75 برنامه حدود 1500 دقیقه با عنوان "برنامه شهریمیز" مربوط به مصاحبه با مدیران ارشد شهرداری تبریز است و 4500 دقیقه در قالب برنامه های فرهنگی، اجتماعی و خبری همچون نکات ترافیکی، نکات ایمنی، فرهنگ شهروندی، مقررات شهرسازی و بخش تلفن و جوابیه پخش شده است.
از ابتدای سال جاری 298 درخواست مردمی از طریق تماس تلفنی با استودیو شهر ثبت شده، که با پیگیری کارشناسان این مجموعه، بیش از 50 درصد از درخواستهای شهروندان پاسخگویی و رفع مشکل شده است.
توسعه و نگهداری فضای سبز، نظارت بر ساخت و سازها، رفت و روب و نظافت معابر، رفع سد معبر و آسفالت معابر، مهمترین و پرتکرارترین درخواستهای شهروندان از مدیریت شهری در تماس با استودیو شهر از ابتدای سال جاری بوده است. در راستای تقویت فرهنگ پاسخگویی به شهروندان تبریزی در برنامه رادیویی شهریمیز، مدیران مناطق بر اساس جدول زمان بندی دوشنبه های هر هفته به همراه معاونان مرتبط در مناطق خود در استودیو شهر، پاسخگوی تلفنی شهروندان هستند.
برنامه حضور شهرداران مناطق در فضای رسانه ها، تبلیغات شهری و فضای مجازی از قبل به شهروندان اطلاع رسانی می شود و پس از گفتگو، صحبت هایشان در رادیو تبریز با پخش می شود تا شهرداری های مناطق به جد پیگیر درخواست های تماس گیرندگان باشند.