بررسی مسائل حوزه درآمد، املاک و منابع انسانی در شهرداری منطقه ۷ تبریز
مسائل حوزه درآمد و املاک در شهرداری منطقه ۷ تبریز با حضور معاون مالی اقتصادی و معاون برنامه ریزی و منابع انسانی و مدیران املاک، مدیر سازمان سرمایه گذاری و مدیرکل درآمد در جلسه ای مشترک با شهردار و معاون مالی اقتصادی و مدیران درآمد، املاک و امور اداری و امور مالی شهرداری منطقه هفت بررسی شد.
به گزارش تبریز فوری ، مدیر املاک شهرداری منطقه هفت با ارائه عملکری در خصوص اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: جانمایی املاک در منطقه به طور کامل صورت گرفته و ثبت املاک در سامانه سرعت کمتری دارد که نیازمند توسعه زیرساختها و افزایش تجهیزات در این راستا است. در ادامه مدیر املاک شهرداری کلانشهر تبریز بر تکمیل اسناد تک برگ برای پیشگیری از ایجاد مشکلات حقوقی تاکید کرد و گفت: ثبت تمامی املاک سطح حوزه باعث می شود تا مشکلات حقوقی و ادعاهای مبنی بر تملک کاهش یابد و مالکیت ها به صورت روشن و شفاف قابل استناد باشند. در ادامه همچنین ارجاع تخلفات به ماده صد نیز مورد بررسی قرار گرفت. در بخش دیگری از جلسه مسائل مرتبط با مشاغل و نوسازی طرح شده و مظفر سلیمانی معاون مالی اقتصادی شهرداری کلانشهر تبریز بر ارائه طرح های درآمد زا برای ایجاد منابع مالی جدید و پویا تاکید کرد. در این بخش مدیر درآمد شهرداری منطقه هفت تبریز یک دست نبودن منطقه و وجود مناطق مسکونی، روستایی و صنعتی را یکی از شرایطی عنوان کرد که باعث پیچیدگی در حوزه درآمد برای این منطقه از شهرداری می شود. در ادامه همچنین مدیر مالی شهرداری منطقه اظهار داشت: وضعیت چک های برگشتی در منطقه روند نزولی داشته و تعداد آنها کاهش یافته است. بخش نهایی این جلسه در خصوص امور اداری و منابع انسانی بود که مدیر امور اداری و منابع انسانی؛ راه اندازی سامانه شفافیت، اتصال اتوماسیون های اداری منطقه و انجام آزمایشات اداوری از جمله اقدامات صورت گرفته در شهرداری منطقه هفت عنوان کرد و افزود: از جمله مشکلاتی که در حوزه امور اداری و منابع انسانی مطرح است عدم شفافیت دستورات صادره از مرکز است که برخی مشکلات اجرایی را بوجود می آورد. پس از بررسی مسائل حوزه امور اداری و منابع انسانی شهرداری منطقه هفت، معاون برنامه ریزی و منابع انسانی اظهار داشت: بر اساس قوانین جابه جایی نیروهای انسانی در سیستم اداری در سیستم اداری بر اساس بودجه اسمی آنها و محل خدمت آنها تعریف خواهد شد. ضرورت ثبت تردد برای تمامی مدیران و معاونان، کاهش دوره ارزشیابی از ۱۲ سال به ۴ سال و منطقه ای محور شدن آموزش های ضمن خدمت و تکمیل پروسه تبدیل وضعیت ایثارگران از دیگر مباحثی بود که در این جلسه طرح شد.


